Garmendia Muruamendiaraz, Roman
Soraluze, 1957.
Txiki txikitan oso kristaua izana baina 14 urterekin, gutxi gora-behera, Freud-en liburuak irakurtzen hasi eta fedea galdu eta psikoanalista izateko bokazioa piztu zitzaion.
Nola Freud-ek horretarako medikuntza egitea beharrezkoa zekusan, medikuntza egin zuen eta, bitartean, autore marxista nagusiak irakurri, erabat janzteraino horrekin. Baina Nietscheren liburu bat irakurri eta honen eskutik, autore klasiko grekolatinoak ezagutzen hasi zen, Homeroren Iliadan fijatuz, batez ere.
Filosofian ere, Nietscheren irakurketak ematen zion bibliografiarekin, modu autodidaktikoan sakontzen joan zen, Goethen geratuz nagusiki. Ohartu gabe, gerraren fenomenoa unibertsal bihurtzen hasi zitzaion bere espiritu gaixotuan.
Baina san Inazioren ariketa espiritual batzuk egin ostean,eta logoterapiarenliburu nagusia irakurri ondoren," krisian" sartu zen, eta poliki poliki fede kristaura itzuli da. Horrekin batera, filosofiako karrera egitea erabaki zuen UNEDen, eta disziplina horri esker ikasi zuen unibertsal bihurtzea zer zen. Gerraren fenomenoa, partikularitate esistentziala den neurrian, ezinezkoa dela fenomeno unibertsal bihurtu ulertu zuen, eta hortik sortu zen haren lehen liburua.
Gaur egun, UNEDen dihardu filosofiako karrera sosiguz egiten, eta horrekin batera, "bere filosofia" argitzen eta ontzen, ahal duen neurrian.
Bibliografia - Karmel
- BIZITZAREN ARBOLA
- KANTEN ERLIJIORIK EZA OSATU
- EZAGUTZAREN TEORIA BAT
- KANTI KOMENTARIOAK
- KANTI KOMENTARIOAK (ETA 2)
- METAFISIKA ONDO ZIMENTATZEAZ
- Historiaren filosofia 1,
- Historiaren filosofia 2
- Historiaren filosofia 3
- Historiaren filosofia 4
- Historiaren filosofia 5
- Historiaren filosofia 6
- Metafisikaren amaiera?,
- Pentsamendu postmetafisikoa?
- Nire filosofia lehenaren zimentuak
- Signo batek zer signifikatzen du?
- Filosofia perennea
- Ciencia humanoa nire filosofiatik
- Zientzia, egia, etika
- Lau kausen teoriatik tiraka
- Kristau bakarti baten argumentuak
- Existentzialismoaren kontra
- Patriarkatuaren eragina Elizan
- Sinestea arrazoizkoagoa da
- Filosofia marxistaren kontra
- Kanten iraultza copernicoaz,
- Zergatik naizen kristaua
- Logoaren bikaintasuna,
- Metafisika kristau baterako
- Materialismorik garbiena
- Signoez gogoeta laburra
- Zergatik naizen abertzalea
- Sindrome psikiatrikoak hobeto ulertzeko
- Kristau ateoen kontra
- Norberaren esperantzaren arrazoia emateaz
- Eszeptizismoaren kontra
- Edukazioa gerra unibertsal bihurtuz gero
- Litekeena al da materia prexistenterik gabe zerbait egitea?
- Kristau demokratek kanbio kulturala eskatu beharko lukete
- Mirarien ezaugarriez ekarpen zerbait,
- Loreak nire maite Mariari dedikatuak
- Paradisua helburu nagusia
- Askatasunaz hainbat komentario
- Ikerbide posible bakarraz zorioneruntz,
- Eliza batzar santua da bekatariez osatua,
- Laburpenak
- Nire filosofiaren laburpen bat
- Grabitatea materiaren particularidade esistentziala da
- Zientziak eta letrak bat eginda deskripzioan,
- Indar armatuei,
- Gure Jainkoa ahalguztiduna da
- Nire filosofiaren giltza
- Borondate onaren paraderoa kultura orientalean,
- Lagunaren presentzia eta figura behar ditut nik
- Okerrak zuzenduz
- Afrikako tribalismoaz
- Deabruaren inspirazioaz Galileotik filosofiaren historian
Bibliografia
· Bizitzaren arbola, Karmel 2007-1, 58-73.· Eszepticismoaren erabateko errefutazio bat, Karmel 2005-4, 90-92.
· Etika katolikoaren oinarritze logikoaz, Karmel 2005-1, 89-95.
· Ezagutzaren teoria bat, Karmel 2007-3, 97-101.
· Jainkoaren benedikapena bakardadean, Karmel 2004-3, 85-87.
· Kanten erlijiorik eza osatu, Karmel 2007-2, 107-110.
· Kanti komentarioak, Karmel 2007-4, 112-117.
· Mirari baten analisis logikoa, Karmel 2006-3, 110-113.
· Prestigioko figurak, Karmel 2006-2, 123-125.
· Verboaren haziak, Karmel 2006-4, 146-149.
· Zer da izaera?, Karmel 2006-1, 95-98.